Forum www.puck.fora.pl Strona Główna www.puck.fora.pl
Miasto Puck w oczach mieszkańców
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"znaki" drogowe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.puck.fora.pl Strona Główna -> Bezpieczeństwo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blutengeld




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:36, 22 Kwi 2009    Temat postu: "znaki" drogowe

baaaaaardzo wyblakły znak "stop" (koniec ul. kolejowej wychodzącej na ul. wejherowską), a do tego pomazany (wieki temu) przez "artystów". tak to wygląda, gdy się ściemni fotkę i podciągnie kolory

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez blutengeld dnia Śro 12:37, 22 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marmik
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:52, 24 Kwi 2009    Temat postu:

To świadczy o częstotliwości sprawdzania stanu oznakowania drogowego w Pucku. Jak niektórym coś nie jest na drodze z pracy do domu to zdaje się nie istnieć.
Właśnie po to założyłem to forum i wierzę, że za kilak miesięcy zaczną tu zaglądać i ci, którym tego typu informacje będę ułatwiać pracę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marmik
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:46, 26 Kwi 2009    Temat postu:

A co ja będę daleko szukał. Ulica Mickiewicza (znowu?), które jeżdżę kilka razy w tygodniu.
3,5 tony na wysokości oczu kierowcy ciężarówki, a 30 na godzinę... dla krasnoludków, albo jeży Wink Dodam, że znak ten znajduje się w tej pozycji już od wielu tygodni.
[link widoczny dla zalogowanych]

Pomijam już, że sam stan znaku jest wprost rewelacyjny:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Marmik dnia Nie 21:41, 26 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blutengeld




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 15:06, 28 Kwi 2009    Temat postu:

Very Happy daj spokój... jeszcze tydzień i zarośnie, nie będzie kłopotu Smile

a właśnie, a propos znaków, tym razem poziomych: odmalowali! podobnie jak pasy. czas na znaki? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blutengeld




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:56, 26 Maj 2009    Temat postu:

zapomniałem o tym napisać, a już długo nosiłem się z tym zamiarem: odmalowano znaki poziome w pucku
Smile zwykła rzecz, ale warta odnotowania w tym wątku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marmik
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:40, 04 Lip 2009    Temat postu:

Jest sukces! Znak "30" na Mickiewicza został podniesiony. Choć nadal wygląda jakby go ktoś psu z gardła wyjął. Może osobom odpowiedzialnym trzeba podać adres do zakładu w Pucku gdzie za kilkadziesiąt złotych wdrukują nowe odblaskowe pokrycie znaku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blutengeld




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:26, 07 Sie 2009    Temat postu:

Marmik napisał:
Jest sukces! Znak "30" na Mickiewicza został podniesiony.


a ja znalazłem kolejny zamalowany "stop" -przy wyjeździe z Asnyka na Wejherowską

Marmik napisał:
Może osobom odpowiedzialnym trzeba podać adres do zakładu w Pucku gdzie za kilkadziesiąt złotych wdrukują nowe odblaskowe pokrycie znaku?


bardzo dobry pomysł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marmik
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:06, 27 Sie 2010    Temat postu:

Ostatnio jadąc ulicą Mestwina zobaczyłem to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dobrze że jest jeszcze znak poziomy, bo można byłoby się zagapić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marmik
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:58, 28 Paź 2010    Temat postu:

Z pewnym opóźnieniem komentuję kolejną sprawę dotycząca puckich znaków drogowych.

Na chłopski rozum najpierw trzeba dać ostrzeżenie, a później przeszkodę. Nie wiedzieli o tym wykonawcy nierówności poprzecznej na drodze do Błądzikowa. Tzw. garb lub próg zwalniający postawiono tam 22 września około południa. Niestety jak widać na złączonym obrazku na drodze gdzie dopuszczalna prędkość wynosi 90 km/h, pojawił się on bez żadnego ostrzeżenia, co dla podróżujących z Błądzikowa mogło być dość niemiłą niespodzianką.
[link widoczny dla zalogowanych]

Sytuacja taka trwała około półtorej doby. 24 września późnym wieczorem wracając z Błądzikowa zauważyłem, że znaki już dostarczono (popołudniu ich jeszcze nie było).
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieję, że dostatecznie czytelny jest znak informujący, że przeszkoda znajduje się w odległości 20 metrów. W rzeczywistości jest to około 5 metrów.
Za sposób wykonania i za bezmyślność wystawiam ocenę niedostateczną.

Na całe szczęście po jakimś czasie ktoś oprzytomniał i przeniósł tablicę obszaru zabudowanego na to samo miejsce gdzie na pierwszym zdjęciu widoczny jest znak "PUCK", a tym samym ograniczając prędkość do 50 (60) km/h. Stało się tak po co najmniej 4-5 latach od wybudowania pobliskich domów na ulicy Polnej. Szkoda, że ten który to zauważył nie zauważył też jak przebiegały prace przy progu zwalniającym.


Ostatnio zmieniony przez Marmik dnia Czw 23:16, 28 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marmik
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:33, 04 Maj 2011    Temat postu:

Teraz post o znaku poziomym. Nie dość, że przejście dla pieszych pomiędzy Lidlem, a Orlenem zimą było w sumie niedrożne, bo niemal nie nieodśnieżane to na wiosną tak jakby go nie było. Na szczęście są jeszcze znaki pionowe, ale wydaje mi się, że władze miasta powinny zainteresować się tym, że pogoda jest już na tyle dobra, by odświeżyć znaki poziome. Dla odmiany: tak dla bezpieczeństwa zarówno dla pieszych jak i kierowców.
[link widoczny dla zalogowanych]

EDIT:
Późnym popołudniem objeździłem Puck i stwierdzam, że 70-80% przejść dla pieszych jest w podobnym stanie, a pozostałe w niewiele lepszym. To samo dotyczy innych znaków poziomych. Sądzę, że odpowiedzialni za to nie mają już na co czekać. W dawnych czasach wielkie malowanie robiono przed 1 maja. Mam nadzieję, że teraz nie będziemy musieli czekać np. do 11 listopada Wink .


Ostatnio zmieniony przez Marmik dnia Czw 9:01, 05 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marmik
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:25, 19 Maj 2011    Temat postu:

No i już chyba od tygodnia mamy odmalowane przejścia. Na razie tylko przejścia, ale dobre i to. Na plus, że tym razem nie namalowano nieistniejącego (a drzewiej malowanego niejako "z automatu") przejścia na ul. I AWP na wysokości furtki do Bik-Medu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marmik
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:46, 30 Lip 2012    Temat postu:

Skrzyżowanie Orzeszkowej, Ansyka i Czeladniczej. Ja wiem kto ma pierwszeństwo, ale czy kierowcy z innych miejscowości też to będą wiedzieć?
Niestety, nie jest to pierwszy przypadek, gdy zielsko wygrywa z bezpieczeństwem, albo co najmniej ze zdrowym rozsądkiem.

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
endrju




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:21, 29 Mar 2013    Temat postu:

Wprawdzie zdjęcie zrobiłem chyba jakoś dwa-trzy tygodnie temu, ale dopiero teraz udało mi się je zgrać.
Fotografia przedstawia przejazd kolejowy na ul. 10 lutego - między US, a Makiem.
Timing zdjęcia może niebyt udany (można się domyślić czemu...Rolling Eyes), ale widać chyba o co chodzi.

[link widoczny dla zalogowanych]

Przyznam, że sam zatrzymałem się z przyzwyczajenia przed przejazdem.

Ciekawe tylko dlaczego znak usunięto.
Czyżby zwiększono automatykę zamykają przejazd na taką o wyższym poziomie bezpieczeństwa i mniejszej awaryjności?

No i tak trochę fakt ten niezbyt idzie w parze z akcją promowaną od kilku lat m.in. przez "Hołka", by każdorazowo zatrzymywać się przed każdym przejazdem kolejowym...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marmik
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:52, 30 Mar 2013    Temat postu:

W chwili obecnej tory na trasie Reda-Hel są remontowane, więc pociągi nie kursują, a zamiast tego uruchomiona jest zastępcza komunikacja autobusowa. Stąd, jak sądzę, zdjęto znak STOP. Po prostu nic na razie tędy nie jeździ. Taka sytuacja trwać ma do 14 kwietnia.

Więcej (?) tu: [link widoczny dla zalogowanych]; a o liczbie nowych aktywnych urządzeń zabezpieczających przejazdy kolejowe tu: [link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiście straż miejska o tym nie informuje na swojej stronie. Zapewne wytłumaczenie będzie takie, że to nie pucki urząd miasta jest zarządca drogi. Ot, taki inny Puck w Pucku.

Upłynnienie ruchu to dość dobre posunięcie, zastanawiam się tylko ilu kierowców po przywróceniu znaku STOP nie będzie go zauważać. A że ludzie jeżdżą na pamięć to fakt, którego najlepszym potwierdzeniem jest to, że około półtorej roku po zmianie organizacji ruchu na ulicy Zamkowej nadal zdarza mi się spotkać reflektor w reflektor z samochodem zjeżdżającym od strony fary po niewłaściwym (czyli jego lewym) pasie ruchu. Oczywiście zarządca drogi nie wpadł na to by wymalować tam znaki poziome, które pomogłyby wielu osobom zrozumieć swój błąd. Być może czekają na jakiś wypadek.


Ostatnio zmieniony przez Marmik dnia Sob 23:01, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
endrju




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:37, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Zauważyłem trwające na trasie Reda-Hel remonty, chociaż jakoś nie dotarło do mnie, że całkowicie zamknięto z tego powodu ruch na tym odcinku.

Natomiast wracając do znaku stop to nie jestem przekonany czy po remoncie koniecznie musi on powrócić.

Jeśli automatyka tego przejazdu była starszego typu, a trwający właśnie remont spowoduje zmianę jej na nowszą generację, to może będziemy mieli do czynienia z takim typem skrzyżowania torów z jezdnią jaki napotykamy tuż po opuszczeniu Pucka w kierunku Władysławowa.
Mamy tam jedynie ograniczenie do 50 km/h i równocześnie znacznie większe natężenie (szczególnie w sezonie letnim) ruchu drogowego, co sugerowałoby zastosowanie sterowania rogatkami o niskim wskaźniku awaryjności.

W drugim z przytoczonych przez Ciebie linku czytamy:
Cytat:
Oraz bezpieczniej, bo na ok. 25 przejazdach zostaną zainstalowane tzw. aktywne urządzenia zabezpieczające. To automaty, które będą wykrywać czy zbliża się pociąg i np. załączać sygnalizację lub spuszczać szlabany. Takie urządzenia pojawią się m.in. we Władysławowie, gdzie w ostatnim roku doszło do dwóch groźnych wypadków z udziałem pociągów. 25 przejazdów to i tak mało - bo tych na trasie z Redy do Helu jest... 99.


Być może ten właśnie przejazd jest jednym z tych 25, a "aktywne urządzenie zabezpieczające" oznacza typ rogatki, która pozwala na brak konieczności oznakowania go czerwonym sześciokątem.
Szukając jakichś informacji na temat zabezpieczeń przejazdów znalazłem ciekawe opracowanie ([link widoczny dla zalogowanych]), gdzie między innymi mowa jest o nowoczesnych systemach realizujących automatyczne sygnalizowanie i sterowanie przejazdami.
W dokumencie przedstawiono także podział na kategorie przejazdów kolejowych.
Brakuje mi tam jednoznacznego typu z jakim mieliśmy do czynienia dotychczas na ul. 10 Lutego.
Wychodzi na to, że była to taka mieszkanka kategorii B i D.
Może usunięcie znaku miało na celu (także) uporządkowanie tej systematyki.

I tak przy okazji trochę optymizmu.
Z powyższej prezentacji dowiadujemy się, że mimo stałej ilości wypadków i kolizji na przejazdach, liczba rannych systematycznie maleje z roku na rok.
Ale, żeby nie było tak różowo, to niestety liczba ofiar śmiertelnych pozostaje na stałym poziomie.

PS Swoją drogą nie zdawałem sobie sprawy, że liczba przejazdów na tej trasie jest aż tak duża...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.puck.fora.pl Strona Główna -> Bezpieczeństwo Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin